Thursday 11 October 2012

Stephanie Li, Gr. 10

It has changed my whole point of view of First Nations because on how difficult and unfair their life was. I mean, around 150,000 innocent First Nations, Inuits and Métis children were pulled out from their communities with no choice and forced to attend residential schools. They lived in bad conditions and experienced physical, psychological and sexual abuse. They were discouraged to speak their native language or practice their native traditions. If they were caught, they would experience severe punishment. Also, it was believed that First Nation children should only succeed if they learned Christianity and spoke English or French. But what has the government done? ONLY GIVE MONEY AND AN APOLOGY! But that doesn’t solve their experiences, their pain, their fear or their anger. We need to stand up and fight for what is right and what needs to be done! For us citizens can control the government.                         

6 comments:

  1. Coming into this course I didn't think that I would be interested in the subject material and that learning what we did wouldn't effect me at all; however, it was the exact opposite of what I thought! Learning about all the problems we had in our past has really changed my opinion from "everything is overpriced but this is the best place ever," to "everything is overpriced and we have a dark past of mass genocide." Our country is recognized as being the nicest and friendliest country out there, but the fact that we responded to an offer of hospitality from the first nations by forcing them into schools forcing submission by sexual, physical and mental abuse as an effort to make them into an image of a white person, all of this makes me think otherwise of our country. I am pleased that the government has taken initiative towards mending the mark left by our predecessors; however, they haven't done enough to support the healing that is required to help the survivors of the residential schools recover as much as is possible for someone that has went through so much. We already support and commemorate war veterans for their service, so why don't we do the same for veterans of the residential schools, the psychological suffering that they go through is incredibly similar to that which the war vets endure, so why don't the vets of the residential schools have the same funding, or even a day in which we commemorate the suffering they had to go through in a fashion similar to remembrance day? In conclusion I would like to just thank Mme. Bruneau for educating us all on the history of our people and of the first nations.

    ReplyDelete
  2. Coming into Socials 10 I heard from my friends that it would be an aboriginal themed course and I was intrigued. I have an aboriginal background and I wanted to learn more about how they were treated. I have heard from my family the horrible stories about residential schools, My grandma went to one. She didn't tell me which one or much detail about what happened in them,she just told me about it when I told her we were learning about them. You hear a lot of stereotypes about how us Canadians are the nicest people out there and were always sorry about everything, but we have a dark past that people should know about. We have come far from the way we thought we needed to treat the aboriginal people, The government's started to fix what they have done wrong but it's still a long way from perfect. This course has changed my thoughts about aboriginal's and enlightened me about my culture which is what I was hoping it would do. Thanks to Mme. Bruneau more and more people are learning about the aboriginal people and the way they were treated.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Avant ce cours, je ne savais pas trop à propos de qui les Premières nations sont, la seule chose que je savais était qu'ils étaient victime de la discrimination. Dans les prochaines semaines, j’étais enseigné beaucoup plus et j'ai découvert l'histoire des peuples autochtones. Durant ce cours, j'ai appris les expériences horribles que les Premières nations avaient endurées dans les pensionnats et comment tous les enfants qui était forcé dans ces écoles avaient leur culture, leurs familles, et leurs droits de l'homme forcement pris d'eux. J'étais incroyablement choqué par la façon que ses élèves des pensionnats étaient traités et de combien d’enfants à souffrir. Quand les anciens élèves des pensionnats indiens avaient présenté à notre école, c'était évident que l'abus physique, mental et sexuel avait laissé une marque énorme sur leur vie et les choses qu'ils parlaient ont vraiment montré qu'ils n'étaient jamais la même personne. Je ne pouvais pas croire qu'il y avait une forme de génocide au Canada qui; à ce jour, n'est pas complètement correcté. À mon avis, le gouvernement n'a pas fait assez pour compenser les anciens élèves des pensionnats indiens. Jusqu'à présent il's ont écrire une lettre d'excuse et ont leur donné l'argent pour leurs aidées. C'est un bon premier étape, mais nous sommes encore loin d'une compensation appropriée pour les Premieres nation des pensionnats. Le résultat de ce cours a ouvert mes yeux sur les peuples autochtones, je peux maintenant dire que je sais qui sont les Premières nations et je connais la douleur et la souffrance qu'ils ont vécue.

    ReplyDelete
  5. Quand je suis venu pour la première fois aux réunions sociales, je pensais que nous allions étudier comment les gens savaient que la terre était ronde et tout ça. Je ne savais pas que nous allions entrer dans une histoire vraiment profonde sur les Autochtones Je ne savais pas grand-chose Je pensais juste qu'ils étaient les Indiens rouges et qu'ils allaient aux Pennsionants Je ne savais pas qu'il y avait tant de mystères et d'histoires à leur sujet qui doivent encore être couverts comment le gouvernement du Canada a joué un rôle important dans tout cela Je voulais vraiment dire ma déception J'aurais vraiment aimé que Bruneau nous fasse savoir notre histoire ou que nous ne saches rien, car c'était une leçon à prendre en compte dans le futur. Personnellement, je viens d'un pays où je sais ce que c'est que d'être dépossédé de sa terre, de sa culture, de sa famille et nous risquerions pour cela

    ReplyDelete
  6. C’était très différent de trouver l’information moi-même plutôt qu’entendre l’information dans l’école. J’avais l’opportunité d’entendre de l’abus horrible dans l’école de Christie et j’ai trouvé beaucoup de comment l’église Catholique était un parti de cela. En trouvent cette information ma vision a vraiment changé de l’histoire du Canada et que même ici les gens sont maltraités. Je crois que les écoles résidentielles étaient un des pires choses dans l’histoire canadienne et qu’on ne devrait pas traiter les autres dans cette manière. Je suis vraiment désolée que les gens aborigènes étaient traités comme cela et qu’ils sont même traités injustement aujourd’hui aussi. Avant cette cour, je ne savais pas en détails les désastres qui arrive dans les écoles résidentielles. En apprenant des détails de cette école ça m’avait redu compte que le Canada n’est pas parfait et qu’on droit travailler comme une nation pour que les aborigènes ont l’accès aux mêmes opportunités que nous. En entendant les survivants qui ont visité notre classe, j’ai appris directement ce qui est arrivé et les tragique choses que ces survivants avaient dû faire. Ils ne pouvaient pas être lui-même et si j’étais dans ces conditions ça serais horrible. Alors j’ai beaucoup de chagrin pour les survivants et les gens qui ont mort dans ces écoles horribles. Mme. Bruneau m’avait donner la coté des aborigènes et maintenant je suis excité de faire un différence dans mon environnent.

    ReplyDelete